Hvorfor velge animasjon?

Fang ditt publikums oppmerksomhet og skap et blikkfang i sosiale medier. Animasjon hjelper deg med å levendegjøre de enkle budskapene og formidle de mer kompliserte på en lettfattelig måte.

Bli sett!

Blikkfang

Våre øyne trekkes instinktivt mot alt med bevegelse. I en verden hvor ditt innhold fort risikerer å bli oversett er det viktig å fange publikums blikk og holde på interessen.

Forenkling av budskap

Konsepter som vanskelig lar seg forklare, tekniske særegenheter eller produkter og tjenester som ikke eksisterer enda? Krevende forklaringer kan gjøres mer effektivt forståelig ved hjelp av animasjon.

Enkel versjonering

Animasjon kan lett tilpasses ulike flater og kanaler. Man kan produsere i tradisjonelt widescreen-format, men enkelt versjonere innhold til stående eller kvadratisk format tilpasset ulike sosiale medier.

Gjenbruk av grafiske elementer

Alt materiale som produseres til en animasjonsfilm kan gjenbrukes på både digitale og trykte flater. De kan brukes på fysiske flater som brosjyrer, plakater og trykte annonser eller som grafisk krydder til blogginnlegg og nettsider.

Lang levetid

Med animasjon er man ikke bundet til et geografisk sted eller fysiske personer når den produseres. I tillegg kan man endre logoer og farger i etterkant, noe som betyr at animasjonen fortsatt kan benyttes selv om det gjøres endringer i bedriften.

Enkel gjennomføring for deg

I en animasjon er man ikke avhengig av godt vær, ryddige lokaler og en åpen kalender. Produksjon kan iverksettes når som helst, og med god dialog underveis kan du være trygg på hvordan resultatet blir.

Hva må man ta stilling til med en animasjonsfilm?

Målgruppe og budskap

Kanskje har du allerede har noen tanker om hvilket budskap du vil formidle, og hvem målgruppa di er. Kanskje trenger du å starte på scratch. Vi jobber sammen for å spisse budskapet og finne en god måte å formidle din historie på. For å komme i gang tar vi gjerne et møte over en kaffekopp hos deg eller hos oss, eller treffes gjennom en digital møteløsning.

Eksisterende eller nytt design

Kanskje har du grafisk design som er brukt i andre sammenhenger og ønsker å beholde samme stil i en animasjon. Vi mener det er viktig å holde en tydelig grafisk profil i sitt arbeid, og jobber gjerne med å tilpasse og utvide eksisterende design for bruk i animasjon. Og om du ikke har noe fra før, så lager vi gjerne noe nytt.

Stemme og uttrykk

Ofte er det behov for en behagelig stemme som tar publikum gjennom historien for å tydeliggjøre budskapet. Vi har dyktige samarbeidspartnere på lydopptak og voice, som hjelper til med å finne den vi trenger. Dialekt, kjønn og alder må vurderes for å finne den stemmen som passer best til historien og til målgruppa du skal nå. Kanskje er det også aktuelt med flere språk? Mulighetene er mange, og vi er gjerne med på diskusjonen. 

Budsjett

Med animasjon kan vi levere ferdige produksjoner til de fleste budsjett, og vi avklarer tidlig hvilket ambisjonsnivå vi kan legge oss på. Med et mindre budsjett kan man for eksempel lage korte og effektive animerte tekstplakater som fungerer godt på sosiale medier. Med større budsjetter kan man jobbe mer med konsept- og manusutvikling, og legge opp til flere elementer og detaljer i animasjonen. 

Ta kontakt for en uforpliktende samtale!

Espen Nilsen Holtan


Daglig leder

Tlf: +47 924 21 636
Epost: [email protected]

Ole Andreas Vestrum


Kreativ leder

Tlf: +47 932 14 275
Epost: [email protected]